به نام خدا
قیمت پارچه و بطور کلی قیمت ، از اساسی ترین فاکتورهای تعیین کننده انتخاب اجناس و محصولات است و به جرات می توان گفت اگر بخواهیم در باره ی هر موردی صحبت به میان آوریم یکی از دو عامل اصلی در تعیین مختصات آن ، موضوع ارزش تمام شده یا همان قیمت و هزینه ای است که برای آن محصول باید بپردازیم.
از طرف دیگر با توجه به اینکه همه ی ما در گذران زندگی همواره با قیمت محصولات و خدماتی روبرو هستیم که نیمی از کل تشخیص و تصمیم ما را برای خرید شامل میشود ، گستردگی حوزه قیمت ، هزینه و بطور کلی اقتصاد بیشتر روشن می شود و اگر نگوییم بیشتر ، حداقل 50 درصد کل مسایل ما را قیمتها تعیین میکنند.
هر فرد در تصمیم خود با به چالش افتادن میان ارزش محصول با کاربرد آن یا به عبارت دیگر با "اضافه رفاه خود " روبروست و ما انسانها بهترین تصمیم گیرنده در چنین مواقعی هستیم .
قیمت پارچه متاسفانه مثل دیگر اجناس بسیار متورم و گران شده است . اما از منظری دیگر ، قیمت ، ارزش درونی افراد است که در طول و عرض یک زندگی ارزشی بالاتر از سنگینی تحمل قیمت های گران را به انسان می دهد چرا که مهم نحوه ی برخورد افراد با شرایط سخت گرانی است ، بطوریکه منفعل نشدن در این رویاروای است که نتیجه این بازی سخت زندگی را رقم می زند .و آن تقابل دو قدرت است ، قدرت گرانی قیمت ها در برابر قدرت درونی افراد .
در خصوص قدرت بالای قیمت ها نکته ای نیست که بر کسی پوشیده باشد اما در خصوص قدرت افراد میتوان گفت که تابعی است با متغیر های فراوان و تفاوت های بسیار .هر چند قصد وارد شدن به "فلسفه زندگی " انسانها را نداریم اما از یک اصل پایدار و اساسی نمی توان گذشت که این انسانها هستند که شرایط را تغییر می دهند و شرایط (قیمتها) برای به چالش کشیدن انسانها هرچند لازم اما کافی نیستند.
اضافه رفاه : اختلاف میان توان خرید با هزینه پرداخت شده(برای مصرف کننده) و اختلاف میان حداقل قیمت فروش با قیمت فروخته شده ( برای فروشنده).
فلسفه زندگی : کتابی بسیار مفید و خواندنی از تولستوی نویسنده ،متفکر و فیلسوف روسی
دیدگاه خود را بنویسید